Αποκάλυψη: Το πρώτο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα δε διαθέτουμε βαριά βιομηχανία και κατά συνέπεια δεν κατασκευάζουμε οχήματα. Αν γυρίσουμε 
το χρόνο πίσω θα διαπιστώσουμε πως οι Έλληνες θα μπορούσαν να έχουν εργοστάσια και να παράγουν αυτοκίνητα για όλους.

Από μικρά καθημερινά, ηλεκτρικά, μέχρι και φορτηγά. Ωστόσο, η ιστορία δεν ήταν με το μέρος μας, η γραφειοκρατία έπαιξε το ρόλο της και όπως αποδείχτηκε όλες οι προσπάθειες κατασκευής αυτοκινήτων έμειναν στα συρτάρια, στις αναμνήσεις και στα… βιβλία.

Πολλές ελληνικές προσπάθειες

Οι συζητήσεις για ελληνικό αυτοκίνητο περιφέρονται κυρίως γύρω από το Pony, ένα όχημα που πουλήθηκε Στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές απόπειρες κατασκευής ελληνικών αυτοκινήτωνκατά χιλιάδες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, πριν από 40 περίπου χρόνια.

Πολλοί γνωρίζουν  για το ηλεκτρικό Enfield E8000 που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’70 στη Σύρο από την οικογένεια Γουλανδρή ενώ, δε μπορούμε να παραλείψουμε - αν και ιαπωνικά - τα αυτοκίνητα της Nissan που κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της οικογένειας Θεοχαράκη στον Βόλο.

Μελετώντας τη βιβλιογραφία, διαπιστώνουμε πως, στο παρελθόν, υπήρξαν δεκάδες προσπάθειες Ελλήνων που είχαν ως κίνητρο την κατασκευή διαφόρων τύπου οχημάτων.

Βρήκαμε το σημείο μηδέν...

Αν ψάχναμε το σημείο μηδέν της κατασκευής ελληνικού αυτοκινήτου, δύσκολα θα μπορούσαμε να πάρουμε Το πρώτο αυτοκίνητο στην Ελλάδα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1908...μία συγκεκριμένη απάντηση. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήσαμε μία πολύ μεγάλη έρευνα για να ξετυλίξουμε το κουβάρι της ιστορίας που αφορά στην προσπάθεια της κατασκευής του πρώτου αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Η έρευνα διήρκησε πολλούς μήνες και το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε, γιατί πήραμε την απάντηση που αναζητούσαμε.

Έχοντας στα χέρια μας όλα τα ιστορικά στοιχεία, η πρώτη προσπάθεια κατασκευής αυτοκινήτου ήταν του Νίκου Θεολόγου στις αρχές του 19ου αιώνα. Ο Νίκος Θεολόγος γεννήθηκε στην Ελλάδα το 1879 και ταξίδεψε στην Αμερική όπου εργάστηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία Ford. Το 1906 επέστρεψε στη χώρα του έχοντας «κολλήσει» το… μικρόβιο της κατασκευής αυτοκινήτων και δύο χρόνια αργότερα, το 1908, ξεκίνησε τη δική του προσπάθεια με σκοπό να φτιάξει το δικό του αυτοκίνητο.

Με κινητήρα μοτοσικλέτας

Σύμφωνα με μαρτυρίες του εγγονού Νίκου Θεολόγου (έχει το ίδιο όνομα), το συγκεκριμένο όχημα Το διθέσιο όχημα είχε ελληνικό σασί και χρησιμοποιούσε εξαρτήματα από διάφορά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες...ολοκληρώθηκε λίγα χρόνια αργότερα, το 1914. Το σασί ήταν κατασκευής του Έλληνα δημιουργού, ενώ χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια από διάφορα αυτοκίνητα της εποχής, όπως Ford κ.ά. Το μηχανικό σύνολο και συγκεκριμένα αυτό που τοποθετήθηκε τελευταία (ο Νίκος Θεολόγος έκανε πολλά πειράματα με διάφορους κινητήρες) προέρχεται από μία μοτοσικλέτα BSA χρονολογίας 1913-1914, έχει χωρητικότητα 550 κ.εκ., το σασμάν είναι τριών σχέσεων ενώ, η μετάδοση με αλυσίδα έδινε κίνηση μόνο στον πίσω αριστερό τροχό.

Εσωτερικά, το όχημα των τριών περίπου μέτρων μπορούσε να φιλοξενήσει δύο επιβάτες, ενώ ο Νίκος Θεολόγος το χρησιμοποιούσε πολλές φορές και για να μεταφέρει διάφορα πράγματα χωρίς τα προστατευτικά του οχήματος. Ο σκελετός που «καθόταν» πάνω το σασί ήταν ξύλινος και αυτός ήταν και ο λόγος που στην συναρμολόγηση – ανακατασκευή εργάστηκε ο επιπλοποιός Χρήστος Μαραγκός. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι τα θέματα που αφορούσαν μηχανικά μέρη επιμελήθηκε ο συλλέκτης μοτοσικλετών Βασίλης Μακρής.

Βοηθήσαμε στην ανακατασκευή...

Όπως θα δείτε και στο video του zougla.gr, το αυτοκίνητο του Νίκου Θεολόγου σώζεται ακόμα και σήμερα, Η ιστορία έγραψε πώς ο Νίκος Θεολόγος είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτου στην Ελλάδα...και παρά το γεγονός ότι πριν από μερικά χρόνια είχε καταπλακωθεί από  στέγη οροφής στο πατρικό σπίτι της οικογένειας. Για να πάρει τη μορφή που βλέπετε στις αποκλειστικές εικόνες και το video, έπρεπε να αφιερώσουμε δεκάδες ώρες εργασίας και μελέτης. Θα διαπιστώσετε πως το πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό χωρίς να καταστρέψουμε τίποτα από τα κομμάτια – ευρήματα.

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη Νίκο Θεολόγο, σύντομα, εφόσον ολοκληρωθεί και η κατασκευή που θα το προστατεύει, θα τοποθετηθεί σε σημείο που θα μπορεί κάθε Έλληνας να το θαυμάσει αλλά και να μάθει την ιστορία του. Μία ιστορία που ξεκίνησε πριν από 112 χρόνια, σταμάτησε λίγα χρόνια αργότερα, ωστόσο θα συνεχίσει ακόμα και σήμερα, χάρη στην προσπάθεια του zougla.gr…

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

https://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/apokalipsi-to-proto-aftokinito-pou-ftiaktike-stin-elada

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ – Ε.ΣΥ. – ΕΙΣΑΓΓ. ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 6199/ 04-09-2015

6.0 ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

6.1. Θα δημιουργηθούν ειδικές υποδομές όπου οι ερευνητές θα μπορούν να υλοποιούν με άνεση τις έρευνες/-πειράματα καινοτομικά. Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων.
6.2. Θα δημιουργηθούν ειδικά σχολεία για παιδιά με υψηλά νοητικά επίπεδα ούτως ώστε να αναπτύξουν ορθά τις δυνατότητες τους.
6.3. Θα εγκατασταθούν καινοτόμα προγράμματα και σοβαρά δίκτυα σε όλα τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, έτσι ώστε με τα ειδικά προγράμματα να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν οι νέες καινοτομίες, δημιουργίες, τεχνολογίες και άλλες εξελίξιμες μορφές προϊόντων, έτσι ώστε τα παραγόμενα προϊόντα να διατίθενται αμέσως στο εμπόριο για περαιτέρω αμοιβαίο όφελος του εκπαιδευτικού προγράμματος, τους μαθητές που φοιτούν, τους καθηγητές που διδάσκουν και κατ’ επέκταση της Ελλάδος, των Ελλήνων και του Ελληνισμού γενικότερα, με τέτοιο τρόπο ώστε μέχρι το δέκα (10 %) τοις εκατό των δικαιωμάτων να επιστρέφει πίσω στο ίδρυμα/ σχολείο από όλες τις εμπορικές δραστηριότητες που θα προωθηθούν με τα νέα προϊόντα και τις τεχνολογίες και έτσι αυτά τα σχολεία/ ιδρύματα να δημιουργούν δικούς τους μηχανισμούς αυτοχρηματοδότησης για να λειτουργούν απρόσκοπτα.
6.4. Θα συσταθεί ειδική επιτροπή άμεσων αδειοδοτήσεων για επενδύσεις ειδικά σε καινοτόμες τεχνολογίες ώστε να ωφεληθεί άμεσα όλη η κοινωνία.

https://www.e-synews.gr/wp/2019/01/24/programmatikes-diloseis-politikos-foreas-ellinon-syneleysis-e-sy/